28 aprilie 2012

Cum stam cu sanatatea?

Iti dai seama ca doctorii sunt prosti atunci cand nu-si informeaza pacientii cum trebuie si cand cauta raspunsuri la pustoaice de 26 de ani care vand cafea, si ceai.
Intamplarile la ordinea zilei, care ma socheaza, sunt cele legate de zahar. Daca n-as avea zahar la cafea, viata mi-ar fi mult mai usoara. Sunt oameni care vin si-mi cer cafeaua/ceaiul cu mult zahar, si de abia dupa ce le pun toate in pahar si nu mai am cale de intors, imi spun ca o vor asa pentru ca au diabet. So...din cate inteleg eu, oamenii cu diabet trebuie sa bea totul mai dulce? Iar cand le spun ca data viitoare sa-mi spuna sa le pun zaharina, spun ca nu e nevoie, ca nu le place gustul.

Cealalta problema o creaza cafeaua, care, fiind destul de tare, pentru unii cu probleme de tensiune nu face chiar bine, iar rezolvarea lor pentru cafeaua mea tare e s-o indulceasca mai mult, ca altfel le da palpitatii. Am incercat sa le spun ca zaharul doar pare sa ia din taria cafelei, dar in realitate e aceasi cantitate de cofeina, care da palpitatii, si in cafeua dulce si in cea amara, iar daca o vor mai slaba, tre' sa puna apa. Cum, apa chioara?, ma intreaba ei, si de aici nu-mi mai bat capul sa le spun ca apa chioara folosesc si ca s-o fac, ca poate le spulber impresia ca pun dragoste in cafeaua mea, nu apa.

Apoi vin problemele de sanatate care n-au legatura cu ce fac. Acum, intre noi fie vorba, chiar imi place sa dau sfaturi si nu ma bag niciodata in chestii care implica pastile, decat daca e ceva ce am avut si eu si ma asigur ca sunt aceleasi simptome SI ma asigur ca pastilele pe care le-am luat nu au efecte adverse prea mari, sau deloc. In mod normal dau sfaturi cu privire la ceaiuri, mancare sanatoasa si ii trimit sa intrebe la farmacie, ca stiu ele mai bine.

Tanti la 40 de ani, care a fost sfatuita sa ia niste pastile de slabit, chiar la mine la geam, si pe care am descurajat-o eu si am sfatuit-o sa incerce cu ceaiuri si mancare sanatoasa: Alina, ia supune-mi, ca am vazut ca tu te pricepi la d-astea, de ce ma doare capul? (pauza doua secunde, timp in care apuc sa ridic din spancene si sa ma intreb: oare crede ca-s Mama Omida?) Mananc numai carne fiarta, mai mult de pui si cateodata de porc sau chiar vita, mananc fructe legume, deci de la fiere nu are cum sa ma doara capul. Aseara mi-am facut o punga magica de pulpe la cuptor cu cartofi.
Eu (o intrerup): A fost sarat?
Ea: Nu, de ce?
Eu: Apa beti?
Ea: Da.
Eu: Ma gandeam ca sunteti deshidratata si stiu ca e posibil sa te doara capul de la asta.
Ea: Aaaa, nu, beau, multa chiar, n-am probleme de genul. Aseara m-am trezit peste noapte ca am avut diaree, dar acum sunt bine.
Eu (o pauza de....nu vroiam sa stiu asta, puteai sa spui ca te-ai stricat la stomac): Pai da, diareea deshidrateaza, elimina cam 2 zile de apa bauta din corp, si deshidratarea da dureri de cap. Incercati sa beti mai multa apa!
Ea: Da? Merci. Niste marunt nu-mi schimbi si mie?

Prognoza meteo din auzite: Ieri ne-am topit de cald, o sa fie vreme frumoasa in weekend pana de 1 Mai, da' n-avem noi timp de plecari la gratar...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu